2011. november 17., csütörtök

Motívumok régről

Ezeket rajzoltam ma előtanulmányként 4 kislány-válltáska népies fedeléhez...
... miután belemélyedtem a magyar népi motívumok tanulmányozásába! :-)

Úri hímzés, nagyírásos és kisírásos hímzés, kalotaszegi és szász hímzés, mezőkövesdi és még ki tudja mennyi féle minta között tobzódtam! Egytől-egyig gyönyörűek!
Teljesen beteltem velük! :-)

Csodálatos mintákat találtam a Magyar Motívumok Gyűjteményében és itt ill. itt!

Szándékosan nem akartam pontosan lemásolni ezeket a fenti díszítéseket, csak a motívum vonalvezetéséből ihletet szerezni a saját szájam íze szerint és a saját stílusomban megálmodni! Nem tudom, hogy tetszeni fog-e a megrendelőnek, de minden esetre jó volt rajzolni őket!
Legszívesebben még órákig elrajzolgatnék, hogy futhassanak azok a kacskaringók... :-)))

Örvendezős utóirat:
A megrendelőnek annyira tetszett, hogy a saját kislányainak is kért ilyen táskákat! :-)))
Nagy örömömre szolgált, hogy ötletelhetek és rajzolhatok tovább a népi motívumok között kutakodva... Ezen felbuzdulva a két kislánynak (a monogram megcserélésével) ilyen mintázat jött ki a kezeim alól...

7 megjegyzés:

krealady írta...

Nagyon tetszik! Én mindig másolok, mert nincs fantáziám :( Ennek én magam sem örülök. Én is lementettem anno egy csomó népi motívumot. Kíváncsi vagyok a végeredményedre. A szép színvilágában, téged ismerve, biztos vagyok:)

Ledorka írta...

Gyönyörűek! Különösen a jobb alsó tetszik. :) Egyszer én is telerajzoltam pár lapot, de aztán leragadtam a tulipánoknál. :D

erzsó írta...

Krisztás-magyaros!!

Pont tegnap olvastam a Nők Lapjában egy cikket, ahol Szakcsi Lakatos Béla nagyon okosat szólt a klasszikus zenével és a ma emberének életvitelével kapcsolatban.
"Szabadon" utána a népművészetünkre: amellett, hogy meg kell őriznünk a tradícionálisnak számító mintákat, nem szabad félnünk a magunk érzéseit megfogalmazni a régi mintakészletet felhasználva...
(Ja, és természetesen a ma tradicionálisnak számító minták is úgy alakúltak, hogy valkik mertek változtatni egy-egy kicsit az előző generációk által használt formákon. Azokon a formákon amelyeket a természet adott nekünk...)

Úgyhogy ihletődjél csak és folytatsd!
Szépek lettek :))

Krizantám írta...

De jó, hogy tetszik nektek is!

Tetszett a megrendelőnek is! (A saját lányainak is kért még kettőt ezeken kívül!)
Így szerencsére még tobzódhatok tovább kedvemre a népi motívumok között... :-)))

Erzsó, nagyon jó, hogy leírtad, mert én is így érzem, gondolom...
Köszönöm!

Móni írta...

Benéztem én is :)
Nagyon szépek ezek a minták, és köszi a linkeket a mintagyűjteményekről!

Krizantám írta...

Örülök Móni, hogy itt jártál és hogy tetszenek a minták!
Szeretettel látlak máskor is!

Rozy írta...

Nagyon tetszenek, nekem a D és a J betűs tetszik a legjobban. Ebben benne van, hogy imádom a tulipánt.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...