2012. február 13., hétfő

Legós játszószőnyeg

A szőke fürtösnek (állítólag) rengeteg Lego-ja van! Azaz helyesbítek: korának megfelelően (mint oly sok kisfiúnak) rengeteg Duplo-ja van! Mivel édesapjának gyerekkorukban volt egy nagy, összehúzható szájú legós zsákja, ezért szerették volna, ha a szanaszét guruló duplós apróságoknak a könnyebb pakolhatóság kedvéért most is egy hasonló alkalmatosság készül. Egy kerek játszószőnyeg, amin leterítve játszani lehet, majd a játék végeztével egyszerűen madzaggal összehúzni és legós zsákként felakasztani a helyére... Praktikus, szülő és idegzetkímélő megoldás...! :-)))
(Ha körön kívül maradunk, akkor kevesebb az esélye
a hegyes Lego darabkára való rálépésnek...)  ;-)

Egy nagyon erős, jó tartású farmer anyagban gondolkoztam, aminél a külső oldal (a kevésbé piszkolódós) sötétkék, a játékos belső felület pedig az anyag visszája, egy világosabb szín, amin látszanak a színes figurák és építőelemek... (Így nem kellett dupla anyagot varrni, hogy ne csúszkáljon a két anyag egymáson.) A kerek játszószőnyeg elég nagy, mondhatni hatalmas (átmérője 150 cm)!



Mivel a sötétkék külső felület nem sokszor látszódik, csak összehúzott állapotban a felakasztásnál, ezért erre az oldalra közép tájon egy színes, buborékolós körökből álló díszítést applikáltam, varrtam teljesen kézzel (ugyanis a varrógép alá már nem fért be annyi anyag, hogy hozzáférjek a közepéhez és még szépen be is szegjem körben a kis köröket). Szóval felapplikáltam őket kétoldalú papírvetexxel és szépen megküzdve a vastag farmeranyaggal, egyenként körbe öltögettem láncöltéssel direkt, szép vékonyan, szürkéskék cérnával, hogy játék közben rátérdelve senki fiát (lányát) ne nyomja meg majd semmiféle érezhető varrás (és így az öltés színe a belső játékos felületen sem nagyon látszik)! Itt is folytattam a buborékos díszítést, csak más formában... Nem tudok tőlük szabadulni, hiába... :-)



A tengerkék anyagból készült szegélykorcban futnak az összehúzó madzag szálai. A madzag végére készítettem gyapjúfilcből egy vidám kerek díszt, ami az összehúzást segíti és nem engedi becsúszni a szegélybe az összecsomózott véget. Erre is varrtam mindkét oldalára a 4 különböző színű tengeri csillagra hasonlító mintás színes körökből. (Ez a minta szerepelt már a fiatalember és anyukájának anya-fia táskájában is!) Így olyan vidám lett és jól illik szerintem a tengeres-vitorlás festett faliképpel ellátott gyerekszobába is! Íme az érem négy oldala...

(Gondoltam a filcre már géppel applikálom fel a színes köröket, de az elromlás után 1 hétig szervizben pihenő, ámde nem tökéletesre megjavított és teljes mértékben elállított varrógépem nem volt hajlandó normális cikcakk öltésekkel megörvendeztetni és körbeszegni... :-( Szóval ismét maradt a kézi láncöltéses szegés! És jövő héten vihetem vissza a gépet garanciálisan, mert én annyira ráérek, ugyebár... >:-/ Ez itt egy morgolódós szemöldök!!! És aki tud Pesten egy igazán hozzáértő varrógépszervizest a Berzsenyi utcain kívül, az legyen szíves ossza meg velem, mert egyenlőre a gépem nem önmaga! )

A kézi öltést szeretem, nagyon is és jó volt csinálni (kivéve az ujjat nem kímélő kemény farmer anyagon, na azon kevésbé), csak hát azért ez így nem igazán volt haladós! Éppen ezért ennek az egyszerűnek kinéző (bár egyáltalán nem az) játszószőnyegnek az elkészítésével legalább annyit szöszöltem, mint egy szabásminta nélkül elkészítendő új táskával szoktam... A végeredmény viszont legalább olyan lett, ami tetszik, mert kevés látványos díszítéssel bár, de egy funkcionálisan jól működő játékos zsákot sikerült készíteni! Próbáltam olyan egyszerű, de mutatós díszítést alkalmazni, ami minden használati állapotában jól mutat! :-)))
És hogy a varrógépem okozta morgolódós perceimet elűzzem, a fotózáskor játszottam egy kicsit a beállítással... Ez a helyes kis legós elefánt figura, öcsém kedvence volt gyerekkorában! Nagyon szeretem én is, szerintem ezt a lányoknak már vagy százszor elmeséltem...  :-)))

És ilyen amikor zsákként funkcionál, azaz pihen a sok Duplo fellógatva a helyére...

(Került ám rá saját készítésű lélekcseppes Krizantám-címke is, 
mert a lélekcseppjeim ebben is benne vannak rendesen...)

És ha már volt szó korábban játékos táskáról és volt szó most legós játszószőnyegről, akkor a játékosság jegyében hadd említsem meg, hogy tart még a blogszülinapi játékom, amire febr. 14-ig lehet még jelentkezni! Sokan jelentkeztek már és én ennek nagyon, de nagyon örülök! :-)))
Lehet még jönni játszani, mert meglepetés is lesz ismét! ;-)

18 megjegyzés:

Tündérlátta írta...

Nagyon klasszul néz ki!!

Monika írta...

Fantasztikus megoldás!!!!!Én annakidején "csak" odáig jutottam,hogy egy lepedőt kiterítettem és arra borítottuk a Legot, ezt 4 sarkánál összefogva zsák lett belőle,ami ment egy ládába.

Csillus írta...

Nagyon ötletes megoldás!!!!

nemcsaktaska; fabolfabrika blog írta...

Nézz csak be ide! Meglepetés vár, ha
elfogadod...

http://fabolfabrika.blogspot.com/2012/02/dijazott-lett-az-egy-honapos-fabol.html

szaberka írta...

Szenzációs ez is meg a táska-testvére is! Jó ez a sok szín a nagy fehérségben mostan.

Erika írta...

Nagyon tetszik, csuda gondolat (ismét) :)

Bakarasz írta...

Szuper ötlet, gyönyörű kivitelezés, ahogy tőled megszoktam. :)
Ági

norono írta...

Nagggggyon jó!És szép meg minden!

eSti írta...

Óóóó! Hát ez sokkal szebb és elegánsabb megoldás, mint az én lepedőm. Csuda ügyes vagy! :)

málna írta...

nos, az hogy az alkotás nekem tetszik, az rendben van. hisz én kértem, és tudtam mire számíthatok. (mindig szebbre, jobbra, mint amit elképzelek)
hogy az Édesapának tetszik, az is várható volt, hiszen neki ez egy régi, gyermekkori "emlék" újraéledése. (lehet, hogy egy óvatlan pillanatban birtokba is veszi és nekiáll Duplózni)
de, hogy a tulajdonos percekig fog rohangálni a pereme mentén körbe-körbe "enyémem, enyémem, enyémem" felkiáltással... azt hiszem arra én sem számítottam : )
de nagyon örülök neki : ))) köszönjük Krisztám!

szivelanna írta...

VAúúúúú! Ez nagyon ötletes!!!!! Jól jönne nekünk is!!!! annyira szép vidám dolgokat alkotsz! Szeretem!!!

Krizantám írta...

Az "enyémem" felkiáltás bearanyozta az estémet és a napomat! :-)))))
Azt hiszem ennél nem is kell több, bármit készít az ember...:-)))

Viszont hihetetlen számomra, hogy ennyien reagáltatok erre a játszószőnyegre! Nem gondoltam volna, de őszintén.... :-)))
Nagyon meglepődtem!Igazán köszönöm az elismerő szavakat! Örülök, hogy nektek is tetszik, nemcsak az "enyémem"-kisfiúnak és szüleinek... :-)))

Mammka, eSti! Nekem pedig a lepedős megoldás az újdonság, pedig milyen egyszerű ötlet! Jópofa nagyon ez is!:-)

lapappilon írta...

nagyon tetszik!
a színe is....
klassz...
eladásra is szánsz ehhez hasonlót?
varrni nem tudok, de kisfiamnak el tudnék képzelni egy ilyet! :-D
minden jót

Aledi írta...

Ez nagyon szuper! Az ötlet, a kivitelezés, a lélekcseppek :)

Szera írta...

Nézz be hozzám! :)

Krizantám írta...

Adél, aranyos vagy köszi!

Éva, ha szeretnél, akkor keress meg majd nyugodtan! :-)))

Szera, köszi, hogy gondoltál rám!

Strugamano írta...

A játékról lemaradtam, de azért jelzem, hogy még mindig be-benézek hozzád és ez a játszószőnyeg pl. nagyon like :)

Nia írta...

Egy ilyennel mi mindent megspórolhattam volna! :))

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...