2011. december 1., csütörtök

Népmese testvéreknek

A népi motívumok ihlette válltáskáim készítésének megkoronázása az volt, amikor a megrendelt 4 kislány táskáról készített rajzaim megmutatása után a megrendelő kért a saját kislányainak is ilyen táskát rózsaszín és lila színekben... Szárnyakat kaptam az biztos... :-)))




A népi hímzések tanulmányozásának hatására a nagyobbik leányka kistáskájára a rózsaszín-fehér tulipános virág motívumot a magyar népi díszítőelemek mintájára készítettem, amihez hasonlót hímzett bőrkabátokon, szűrökön is meg lehet találni...


A kisebbik testvér táskájára a halványlila virág motívumot a sárközi varrottasok mintájára készítettem, melynek közepére sötétlila-fehér-sárga filcet varrtam és a lila virágos béléshez igazítottam az összhang kedvéért...

(Olyan egyedire sikerült ez a táska, hogy még ha akarnék sem tudnék már belőle még csak hasonlót sem készíteni, 
mert az Erzsótól korábban kapott szépséges lila virágos anyagomból az utolsó kistáskányi darabot választottam ki hozzá...) :-)))


Nem győzök elég hálás lenni a megrendelőnek, hogy ezzel a kérésével erre a népi motívumokkal szegélyezett alkotói útra ráirányított...!!!   :-)))

Csodálatos inspirálódásban volt részem és már a folytatáson töröm a fejem, mert a hatása nem múlik el nyomtalan... Ennek a 6 kistáskának az elkészülte után már nem vagyok ugyanaz, aki korábban voltam... És ez olyan jó! :-) Olyat kaptam általa, amitől több lettem és a folytatásra ösztönöz... :-)))

Már készül is a fejemben a minta (bár elég szigorúan próbálom a háttérbe szorítani ezen gondolataimat, hogy ne vonják el a figyelmemet a diplomavédésre való készüléstől és az államvizsgára tanulástól, de nem bújhatok ki önmagamból, no... szigorúság ide vagy oda...) és ha megmérettettem a védésen, akkor csak úgy futnak majd a minták titkos ajándékokon és következő alkotásokon... :-)))

6 megjegyzés:

Csillus írta...

Nagyon szépek, gratulálok!!!

Monika írta...

Krizantám! Húúúúú! Borsózik a bőröm,annyira csodásak!!!A népi motívumokat eszméletlenül ízlésesen varrtad bele, csak szupetlatívuszokban tudok írni.Gratulálok!!!!!!Ne hagyd abba!!!!!Előbb diplomázz le.:)
Én is szerelmese vagyok a néprajznak!

szaberka írta...

Szépek megint...

erzsó írta...

Csudák lettek, csudák!!

Kár, hogy elfogyott az anyag, de (szigorúan!) a védés után szólj, mert a minap eszembe jutottál egy turkálóban... hol máshol?

Krizantám írta...

Csuda jó is volt őket készíteni! :-))) Köszönöm!

Shushanna írta...

Hetek óta nem jártam blogokat nézegetni, ma viszont első tevékenységem ez volt. Nagyon jól tettem. Csodákat művelsz Krizantám! Teljesen lázba hoztál ezekkel a gyönyörűségekkel. Legalább ötször végignéztem a képeket a tervezési fázistól a megvalósulásig.... Tökéletesek. Több mint tökéletesek...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...