2012. június 29., péntek

Natúr színű minimál...pöttyökkel, avagy amikor az anyag határozza meg

Nyers erő és szín... Ő győzött, amikor egyszerű natúr színével és erős, jó textúrájú szövetszerű anyagával megmutatta ez a vastag, vízálló anyag, hogy mi kívánkozik ki belőle... 

A természetes, sallangoktól mentes egyszerűség... 
(...divatosabban szólva a minimál stílus...)

És én hagytam magam...
Mert ez a fajta natúr színvilág ezzel a textúrával 
a főleg nyáron felszínre törő, világos anyagok utáni vágyaimmal 
a legmesszemenőkig összhangban van! :-)))


A most vasárnapi Goubára készültek ezek a táskák a tomboló nyárra való tekintettel!
 (Vállra akasztható bitangerős szatyor fazonú nagytáska)
 
(Ez a kétoldalú, többrétegű, vízálló táskaanyag önmagában legalább 3-4mm vastag, ami a visszahajtást eleve kizárta, így drapp szegőpánttal szegtem be az anyag szélét! Kicsit vékonyabb vízálló anyagból már a múltkor is készültek törtfehér nyári táskák!)

Vidám narancssárga pöttyös, nagyobb női válltáska is készült...
 (És csak a fotón ilyen rikító narancs... az életben nem ilyen ám a pöttyös szalag...)

Szerettem volna valamiféle egyszerű, könnyű záródást adni a táskáknak, mert bár nyári bedobálom-a-holmikat-és-megyek táskának készültek, ezeknek a most megvarrott, szélesebb szájú táskáknak túl nyitottnak éreztem a tetejét (ugyebár a jó tartású anyag... amikor meghatároz...). Miközben varrtam, egyfolytában azon járt az agyam, milyen legyen a záródás (cipzár szóba sem jöhetett a kemény tartású anyag miatt, a kevésbé jól elrejthető mágnes patentot nem éreztem hozzáillőnek, a füles gomb pedig nem mutatott jól az elején...tehát a klasszikus táskazárások kiestek...) Aztán egyszer csak beugrott: éppen csak össze kellene húzni a táska száját valamilyen kívülről nem látszódó mutatós szalaggal, hogy ne álljon el és ne lehessen olyan könnyen belenyúlni...
Fiókban turkálás után kezembe akadt a bőrszalagok közül a kedvencem: a natúr színű, finom kis bőrszál! És milyen jó passzolt a jó textúrájú, lenvászonhoz hasonlatos anyagomhoz! :-)
Dupla szállal varrtam fel, így lazán megkötve jól összeköthető a táska szája! És a lényeg számomra, hogy így megmaradtak a táska küllemén a minimalista jegyek, látszódó záródás nélkül! (Ha valaki akarja és tetszik neki a kívül is megjelenő bőrszálak látványa, akkor akár díszítő elemként kifelé is simíthatók a megkötött szálak...)

A kedves türkiz mintás széles vállpántom utolsó darabkájából pedig egy vállon hordós, kis nyári női retikült készítettem világos türkiz pöttyös szalagdíszítéssel...



 Szeretem ennek a bőrszálnak a leheletnyi finomságát...
 (Nem ám durván megcsomózva, hanem csak lazán... 
Olyan lazán, mint amilyet a nyári élet és a stílus megkíván...)

Remélem más is lát benne fantáziát és a táskák leendő tulajdonosai is szeretni fogják,
...legalább annyira, mint én... :-)))

Ők voltak a pöttyösék..
(A pöttyök ugyebár a gyengéim...)
Lesznek még újabb táskák a Goubán (köv. bejegyzés), úgyhogy ha vágysz egy ilyenre, 
akkor most gyere ki, mert csak ezek (és ennyi) készültek belőle!


6 megjegyzés:

szaberka írta...

Ezek nagyon szépek lettek, Kriszta!

VRJúlia írta...

Szép ezt így elmondani, hogy gyere ki, és majd ott lesznek..nekem meg a szívem szakad meg minden darabért-mintáért.
Ügyes vagy, nagyon!( és milyen remek dolog nem visszahajtani, hanem szalagot rávarrni...szeretem, hogy tanulok)

erzsó írta...

csúcs!!

nagy kapappal hétvégére!
bevételt és dicséretet :)

Unknown írta...

your bags are fantastic....!!
Pat

Blithe írta...

Kérlek nézz be hozzám, vár ott rád valami :)

http://my-p-project.blogspot.hu/2012/05/dijat-kaptam.html

Krizantám írta...

Köszönöm Mindenkinek! :-)

Pat, thank you for visiting me and your nice words!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...